Porady na temat użytkowania akumulatorów

Najpopularniejsze akumulatory

Akumulator powinien byc w pojezdzie zamontowany poprawnie, zgodnie z instrukcją i w miejscu do tego przeznaczonym. Należy regularnie kontrolowac stan klem i zacisków, a takze stan ładowania alternatora i rozrusznika w pojezdzie gdyż są to czynniki mające najwiekszy wpływ na stan naszego akumulatora. Akumulatorów nie nalezy przewracac, pochylac i przeładowywac. W razie dłuzszych przestojów pojazdu, należy zdjac ujemną kleme z akumulatora i zabezpieczyć ją przed ewentualnym zwarciem z innym obwodem.

Akumulatory, baterie i inne przneośne źródła zasilania należy odpowiednio zabezpieczyć, w celu wydłużenia żywotności i przydatności w użytkowaniu. Akumulatory należy ładować, tylko w razie koniecznej potrzeby. Nie należy ich doładowywać ani przeładowywyać (powoduje to odparowanie elektolitu). Pamiętaj o rekularnej kontroli elektroliitu w swoim akumulatorze. W przypadku, gdy stwierdzisz niedobór, dolej wody destylowanej. Ważne! Nigdy nie dolejwaj kwasu lub elektrolitu.

Istotnym elementem konserwacji jest odpowidnie ładowanie, w przypadku gdy akumulator tego wymaga. Należy podłączyć akumulator pod prostownik lub ładowarkę mikroprocesorową, z zachowaniem biegunowości. Czerowy do +Plus , czarny do -Minus, a następnie podłączyć urządzenie ładujące do prądu.

W celu zachowania właściwości i parametrów naszych akumulatorów należy przechowywać je w miejsach suchych, nie zawilgoconych, o dodatniej temperaturze. Wilgoć oraz ujemne temperatury źle wpływają na nie eksploatowane ogniwa. Ważne! Akumulatory należy przechowywać z dala od źródeł ognia (można spowodować wybuch)!

Przede wszystkim zapłon powinien być wyłączony w pjeździe uruchamianym jak i uruchamiającym. Następnie należy podłączyć kabel czerwony rozruchowy do dodatniego bieguna rozładowanego akumulatora +PLUS. Dalej podłączyć drugi koniec czerwonego kabla rozruchowego do dodatniego bieguna akumulatora ładującego. Czarny kabel należy najpierw połączyć z ujemnym biegunem -MINUS akumulatora ładującego. Drugi koniec należy podłączyć do niepomalowanej powierzchni ramy w komorze silnika lub bieguna -MINUS pojazdu uruchamianego, zamykając obwód.

Uruchamiamy silnik sprawnego auta. Po odczekaniu około minuty, przystępujemy do uruchomienia auta z rozładowanym akumulatorem. Po uruchomieniu należy odłączyć kable w odwrotnej kolejności niż zostały podłączone.

Zgodnie z podstawą prawną: USTAWA z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. 79 poz. 666 art. 54.p.-1-5, art. 55 p.1.) jesteśmy zobowiązani do pobierania kaucji w wysokości 30zł w przypadku nie oddania starego akumulatora, (klient ma 30dni na dostarczenie zużytego akumulatora inaczej kaucja przepada). Jeżeli masz zużyty akumulator, niezależnie w jakim jest on stanie przywieź go do naszego sklepu stacjonarnego na Aleji Krakowskiej 157 02-256 Warszawa.