Prostowniki w Warszawie

Wybierając odpowiedni prostownik, klienci mają możliwość zdecydowania się na model standardowy, mikroprocesorowy, trakcyjny czy impulsowy – trzeba pamiętać, że urządzenie musi współpracować z rodzajem akumulatora. Właściciele aut osobowych decydują się na prostowniki standardowe (reprezentujące najniższą półkę cenową) oraz mikroprocesorowe (bardziej zaawansowane technologicznie). Użytkownicy pojazdów ciężarowych mogą wybierać spośród urządzeń trakcyjnych, natomiast większą skutecznością charakteryzują się prostowniki impulsowe, których dużym atutem jest niewielki rozmiar. Gdyby potrzebowali Państwo nabyć prostowniki Warszawa mieści wiele sklepów motoryzacyjnych, jednak w naszym otrzymają Państwo profesjonalną poradę i atrakcyjną cenę.

Prostowniki Warszawa - prostowniki samochodowe

Prostowniki - Warszawa

W ofercie sprawdzone zestawy prostownikowe EST. Są to urządzenia przeznaczone do samoczynnego ładowania akumulatorów ołowiowo-kwasowych o napięciu 12V i pojemności 34 ÷ 150Ah. Dysponujemy również zestawami do ładowania instalacji 24 V w samochodach ciężarówych oraz innych instalacjach specjalnego przeznaczenia.

ładowarki do akumulatorów

Ładowarki

Ładowarki przeznaczone są do samoczynnego ładowania akumulatorów bezobsługowych, żelowych i ołowiowo – kwasowych o napięciu 12V i pojemności 7 ÷ 17Ah. Ładowanie akumulatorów tymi ładowarkami gwarantuje pełne naładowanie akumulatora jak i przedłużenie jego żywotności.

Jak prawidłowo przeprowadzić proces ładowania akumulatora?

Akumulator można ładować w aucie i poza nim. O nominalne napięcie w instalacji samochodowej dba regulator napięcia (sterujący pracą alternatora samochodu) i wynosi ono niezmiennie 14,4 V. Przede wszystkim należy pamiętać żeby nie łądować akumulatora zbyt intensywnie, tzn. nie powodować wzrostu temperatury elektrolitu ponad dopuszczalną wartość (wynoszącą około 45-50°C).

Ważnym elementem demontażu akumulatora jest kolejność odczepiania biegunów. W pierwszej kolejności zdejmujemy klemę minusową. Zdjęcie jej zabezpiecza nas przed ewentualnym zwarciem np. w wyniku dotknięcia metalowych elementów samochodu. Następnie zdejmujemy klemę plusową i możemy przystąpić do wyjęcia akumulatora.

Istatnym czynnikiem podczas ładowania akumulatora są warunki pogodowe. Jeżeli proces ładowania przeprowadzamy w zimie, dobrą praktyką jest wymontowanie baterii z auta i przeniesienie go do pomieszczenia z dodatnią temperaturą (np. garaż, pomieszczenie gospodarcze). Akumulator powinien znajdować się na równym i stabilnym podłożu, gdzie zostanie podłączony do urządzenia ładującego. Do ładowania wykorzystuje się prostowniki przetwarzające prąd zmienny, płynący w sieci elektrycznej, na prąd stały o napięciu 12 V. Przed przystąpieniem do procesu ładowania akumulatora, należy odpowiednio połączyć prostownik z biegunami. Czynność przeprowadzamy odwrotnie do zdejmowania klem. Zaczynamy od bieguna dodatniego, a następnie ujemnego. Ważne - aby nie uszkodzić baterii, konieczne jest ładowanie prądem nie większym niż 1/10 pojemności akumulatora. Przykładowo akumulator 50 Ah ładujemy prądem nie większym niż 5 A. Istotnym elementem jest, aby prostownik miał możliwość regulacji prądu ładowania. Odpowiednie urządzenia dostępne są w naszym sklepie. Ładowanie prądem o niskim napięciu zwiększa żywotność baterii.